Re: Jaką nagrywarkę DVD kupić do kompa?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Mon 30 Jan 2006 - 17:09:57 MET

latet napisał(a):

> Jakieś było moje zdziwienie, gdy po roku (pierwsze badanie PIE/PIF)
> okazało się, że najlepsze wyniki mają te nagrane... 12x,
> a najgorsze 4x.

Oki, nagruwam głownie na DVD-R Verbatima Advenced AZO 8x, ostatnio także
TDK DVD+R 8x. Jaka jest optymalna prędkość dla tych płyt? Może ktoś się
wypowie? Mam takie przyzwyczajenie ze starych czasów CD-R, kiedy mówiło
się, że im wolniej, tym dane są bezpieczniejsze, dlatego na DVD też
nagrywam (prawie) zawsze z 2x.

> Co do trwałości, to przechowuję płytki w warunkach idelanych,
> ale testując PIE/PIF daną płytkę po 6 miesiącach od poprzedniego
> testu - zwykle widzę różnice (pogoroszenie wyniku). Nie są to
> jednak wielkie różnice,

No właśnie, no i nie sądzę, żeby potem pogarszanie wyników postępowało
dalej w takim samym tempie.

> jak na razie i wszystkie moje najstrasze płytki (2-letnie) czytają
> sie bez zająknięcia, nawet te, które od początku miały sałby wynik
> PIE/PIF i jest on coraz gorszy.

Z drugiej strony, skoro u mnie dało się odczytać płytę, którą
doszczętnie proysował nieodpowiedzialny znajomy, to chyba jednak płytki
są na tyle wytrzymałe, żeby w połączeniu z dobrym mechanizmem korekcji
błędów w napędzie zapewnić dostetecnie wysokie bezpieczeństwo danych.
Mam w swojej kolekcji płyty CD nagrane około 97/98 - niedawno wziąłem
jedną - odczytało wszystkie sektory dosyć szybko, nie było żadnych
zacięć sugerujących, że gdzieś napęd się nie wyrabia.

> I w mojej 2-letniej historii nagrywania DVD dopiero w tym roku
> zdarzyło mi się kupić i nagrać nośniki, które... nie czytają się
> już od razu po nagraniu :-/

Czasem się zdarza wadliwy egzemplarz...
Ja tylko mam nadzieję, że płyty wytrzymają dostatecznie długo, żebym
mógł przerzucić kiedyś swoje dane na jakiś wieczny supernośnik,
wynaleziony w przyszłości. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/