Re: Zasilacz ATX 230W - ile dyskow pociagnie??

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 30 Jan 2006 - 13:17:17 MET

"Aikus" <aikus@wypat.ze.spamem.maupapocztakropkafm> wrote in message
news:drktlb$1siq$1@news2.ipartners.pl...
> Witam!
> Mam takie pytanko: W kompie jest zasilacz ATX 230 Watt (stary porzadny,
> jest to prawdziwe 230 Watt a nie to co jest w przypadku jakiegos
> Codegena 300, ze tak naprawde to on ma wlasnie okolo 230/250).
> W tym kompie jest tylko plyta z prockiem (Cel 1GHz) i ... siedem dyskow
> twardych. Zadnych napedow, FDD CD - NIC!! Grafika jakas stara 8MB.
> Poki co - dziala. nie wiesza, nic sie zlego nie dzieje. Ale, liczba tych
> dysko bedzie jeszcze wzrastac... Moje pytanie jest ile takich dyskow ten
> zasilaczyk da rade pociagnac...
> [...]

Na granicy

1 dysk to ok 15 - 20W = 20*7=140, dolicz do tego plyte, zapas bezpieczenstwa
i... okaze sie ze zapas przekroczyles.
Mozesz wsadzic do srodka zasilacz AT jakis stary, wlaczac go przez
przekaznik na 12V, uzwojenia przekaznika zasilac z 12V ATX i po klopocie...
polacz masy zasilacza AT i ATX i po klopocie, AT niech zasila tylko dyski
np.