pomóżcie: komputer się wiesza

Autor: semprini <semprini_at_fredaster.pl>
Data: Sun 29 Jan 2006 - 22:38:11 MET

witam.

 ostatnio przeinstalowałem system na moim komputerze (win 98 se wersja
angielska). wcześniej system chodził dobrze, tylko ostatnio po
zainstaloawniu paru programików zaczął siępotwornie krzaczyć (blue
screen co minutę), więc wywaliłem go w kosmos i zainstalowałem jeszcze
raz. no i tu zaczęły się moje problemy: system się zawiesza. objawy:

 - włączam komputer, uruchamia się normalnie (zawsze, żadnych
zawieszek przy startowaniu systemu)
 - po kilku minutach zwis (niezależnie od tego co robię, parę razy
zostawiłem komputer na parę minut po włączeniu samemu sobie i też się
zawiesił)
 - reset, komputer uruchamia się, ale jeszcze przed uruchamianiem
systemu (przed wyświetleniem komunikatu "starting ms windows 98")
zawiesza się
 - kolejny reset: komputer w ogóle się nie uruchamia, nie budzi nawet
monitora
 - kolejny reset: jak wyżej
 - znowu reset, komputer się uruchamia, potem startuje system,
scandisk i scandisk się zawiesza
 - reset: komputer startuje, scandisk też, skanowanie zakończone,
startuje system, i natychmiast zwis - jeszcze zani uruchomią się
programy w autorun
 - reset: znowu nie budzi monitora

 (powyższe punkty występują w róznych wariacjach, w sumie muszę
wciskać reset chyba z dziesięć razy, po czym docieramy do punktu
ostatniego)

 - reset: uruchamia się normalnie (pominąwszy oczywiście scandiska),
po czym windows startuje normalnie i chodzi sobie jak gdyby nigdy nic.
choćby i całą noc. można resetować, można uruchamiać co się chce...
byle nie wyłączać - po ponownym włączeniu cała zabawa zaczyna się od
nowa.

 ktoś ma jakiś pomysł co to może być? dodam, że komputer nie sprawiał
mi wcześniej takich problemów, działa w tej samej konfiguracji od
dobrych kilku lat. no, może tylko tyle, że ostatnio podłączyłem do
niego po dłuższej przerwie game pada na usb, ale wcześniej też go
używałem i jakoś wszystko działało...

--
s. (gg:1354806, j-id:semprini@jabber.aster.pl)
 usuń freda z adresu!