Re: zasilacz

Autor: Friend <nospam_at_friend.pl>
Data: Sun 29 Jan 2006 - 09:27:19 MET

> niedawno zakupilem zasilacz Chiefteca 420W i przy czytaniu ksiazeczki
> informacyjnej zaskoczyla mnie informacja,ze zasilacz powinien byc caly
> czas podlaczony do sieci,odlaczanie od niej np za pomoca ACARa (co ja
> zawsze na noc robie) jest dla niego szkodliwe.Moj angielski nie jest
> zly,ale tekst byl dosc niezrozumialy- moze bylo to ktores z kolei
> tlumaczenie i zle zrozumialem?Czy rzeczywiscie nie powinno sie
> wylaczac zasilacza(byloby to uciazliwe)?

Tak jest ale w przypadku tego i podobnych sziftekow mam wątpliwosci bo
słyszałem o padach tych zasilaczy własnie w chwili gdy były wyłączone
ale pod napięciem, sam nawet zdiagnozowałem ze moj HPC-360W grzeje gdy
jest wyłączony!, po rozebraniu zasilacza zauważyłem punkt na płycie
elektroniki dosc mocno "przygrzany" - ciemny.

Od tego czasu wyłączam całkowicie zasilacz ACARem i nie mam zadnych
problemów.
Nie wspomne tez o zuzyciu energii w chwili nie wyłączenia kompa ACARem
ktora sięga ponad 100kW rocznie.