Re: uszkodzenia komputera przez zasilacz ???

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Sat 28 Jan 2006 - 23:47:21 MET

"rtn" <rtn@spam?nie_dziekuje.o2.pl> wrote in message news:drgmp6$1c79$1@news.mm.pl...
> zasilacz padl gdy komputer byl wylonczony, jakis sfont bylo czuc, zostal
> odlaczony od pradu. W zasilaczu chyba jakas diodka i otoczenie bylo
> spalone. W przypadku ATX wiem, ze to moze nie miec wplywu, ze byl
> wylaczony ale jednak wydaje mi sie to dziwne zeby uszkodzil reszte.

Wcale to nie jest dziwne.
Jesli wtyczka jest wlaczona do gniazdka w scianie to zasilacz pracuje...
I nie mozesz zalozyc ot tak, na czuja, ze jak padl zasilacz to reszta dobra.
Wczoraj wlasnie skonczylem naprawe komputera w którym padl
zasilacz i pociagnal ze soba na dno równiez plyte glówna... Na szczescie
procek i pamiec okazaly sie dobre. To samo jesli chodzi o dysk i CD.

> no dobra tego nie rozumiem, skad wzielo sie zwarcie na zlaczu zasilania
> dysku, sciezki przepalilo podczas awarii poprzedniego zasilacza czy co?

Nie, wystarczy ze zasilacz podal na chwilke napiecie którego dysk nie
zdzierzyl i przepalily sie jakies uklady elektroniczne podpiete wprost
do wtyczki zasilajacej gdzie idzie +5V i +12V prosto z zasilacza...
Zwarcie w elektronice dysku jest bardzo prawdopodobne i podlaczenie
go do nowego zasilacza, jesli nie uszkodzi go (nie powinno) to jednak
wylot +5V z zasilacza ma bardzo duza wydajnosc pradowa i da iskry
bo sie popala sciezki prowadzace do uszkodzonych elementów dysku.

Podsumowujac - sklep nie jest w niczym winny. Kup sobie plyte i dysk.
I trzymaj kciuki za to czy procek i pamiec jest sprawna...