Re: uszkodzenia komputera przez zasilacz ???

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Sat 28 Jan 2006 - 18:28:57 MET

"rtn" <rtn@spam?nie_dziekuje.o2.pl> wrote in message news:drfsjo$f3u$1@news.mm.pl...
> Przed sekunda wymienialem zasilacz w komputerze. Po podlaczeniu
> wszystkiego i uruchomieniu kompa z kabla zasilajacego przy dysku poszly
> iskry. Odrazu wyciagnelem wtyke z kontaktu. Dysk sprawdzilem na innym
> kompie - martwy. Pozniej odlaczylem wszytkie tasmy tylko zostala do
> plyty, sprawdzilem napiecia miernikiem i stabilne 5V i 12V.
> Monitor oczywiscie nie startuje, glosniczek nie pipczy, mam nadzieje
> ze tylko bios poszedl na plycie, jeszcze reszty podzespolow nie
> sprawdzilem, ale dysk ewidentnie do wyrzucenia.
> Najwiekszym problemem jest to jak udowodnic sklepowi, ze to przez
> [...]

Mam dla Ciebie przykre wiesci... zastanów sie nad powodem dlaczego
wymieniales zasilacz w komputerze... Czyz nie dlatego ze byl uszkodzony ?

Zasilacz który ulega uszkodzeniu z jakichkolwiek powodów (czy to
burza, czy to przegrzanie po awarii wentylatora, czy przeciazenie)
moze dac na swoim wyjsciu nieprawidlowe napiecia zasilajace
do reszty podzespolów. W szczególnosci zasilacz ulegajacy awarii
moze pociagnac ze soba na dno równiez plyte glówna, dyski twarde
itp... Innymi slowy mówiac - po awarii zasilacza nalezy wszystkie
podzespoly *przetestowac* aby miec pewnosc ze nic innego nie
padlo razem z zasilaczem.

U ciebie bylo najprawdopodobniej tak:
- padl sobie zasilacz (przeciazony, burza, itp)
- uszkodzil przy okazji plyte glówna i dysk powodujac zwarcia
- stwierdziles uszkodzenie zasilacza ale nie przetestowales reszty
- poszedles do bogu-ducha-winnego sklepu kupic zasilacz
- dostales sprawny zasilacz który podlaczyles do uszkodzonej plyty i dysku
- z powodu zwarcia na zlaczu zasilania dysku posypaly sie iskry
- ty oskarzasz bezpodstawnie sklep wina ze rzekomo sprzedali Ci zly zasilacz

Co Ty na to ? Sklep nie jest winny. Plyte i dysk uszkodzil Ci tamten stary,
zepsuty zasilacz który teraz wymieniles na nowy i dziwisz sie ze plyta padla :-)