Re: Problemy z RAMami. POMOCY!

Autor: harcerzyk123 <_at_o2[_DOT_>
Data: Sat 28 Jan 2006 - 14:31:45 MET

groszek-g@neostrada.pl napisał(a):
> Witam,
Czołem

> mam problem z RAMami. Mam 64 RAMy (SDRAM). Ostatnio zakupilem 256 RAM .
> System czyta mi niestety razem tylko 196 RAM.
Najprawdopodobniej płyta czyta tylko pamięci z jednej strony układu
(bodajże ma to nazwę jeden bank) czyli połowę pojemności układu. 256/2 +
64 = 196MB
> Na poczštku startu komputera pojawia sie nawet "Memory test fail". No i trzeba nacisnšć F1, żeby dalej
> kontynuować włšczenie komputera. Mam system operacyjny Windows Me. Na płycie
> głównej (Micro ATX BX10 Mainboard MS-6156) mam tylko dwa gniazda do RAM..
> Jak temu zaradzić, aby komputer poprawnie czytał RAM? Może trzeba pozmieniać
> co� w BIOSIE?
Sprawdź ile pamięci widzi Twoja płyta główna po włożeniu 256MB w jednej
kości. Jeżeli tylko połowę to możesz szukać innej pamięci, raczej nic
nie wycudujesz aby komp zobaczył całość.

> Co to jest 66Mhz CPU Bus Frequency, czy ta warto�ć 66 albo 100 ma jakie�
> znaczenie dla RAM?

Jest to wartość z jaką jest taktowany CPU (po przemnożeniu przez mnożnik
otrzymujemy taktowanie procesora). A dla pamięci RAM może mieć to
znaczenie. Jeśli nie wiesz dokładnie co i jak zmieniać ustaw na auto i
tak zostaw.

--
Wolę dyktaturę, w przypadku wpadki przynajmniej wiadomo kogo powiesić.