Re: dźwięk

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 27 Jan 2006 - 12:31:56 MET
Message-ID: <drd0bc$d6n$1@polsl.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

Sep napisał(a):
>> To zależy od tego, czego wymagasz od procesu generowania
>> dźwięku.
>
> podobno karty te b. kiepsko sobie radzą z filmami w DiVX, czy to prawda?

Filmy DivX zazwyczaj mają dźwięk w postaci MP3 stereo.
Dekodowaniem MP3 w olbrzymiej większości przypadków i
tak musi zająć się procesor, zaś odtworzenie dwóch
kanałów dźwięku 16-bit 44.1/48 kHz nie stanowi żadnego
problemu i obciążenia nawet dla najbardziej prymitywnej
karty dźwiękowej.

Prawdziwym obciążeniem są raczej jedynie gry, w których
wiele strumieni dźwięku przestrzennego musi być zmikso-
wanych razem. W takich przypadkach obciążenie CPU może
być już znaczące, bo miksowanie np. 5 strumieni po 6
kanałów to trochę roboty (choć wątpię, by wymagało
więcej niż kilka procent czasu procesora).

> skoro tak to czemu w moim (mającym już swoje lata) kompie z Pentium III
> na pokładzie oprócz wbudowanej karty dźwiękowej mam do dyspozycji aż 3
> złącza ISA (do czego innego mogłoby służyć takie złącze - oprócz niego
> mam przecież złącza PCI, a nawet AGP)?

A czy ISA służy tylko do montowania kart dźwiękowych? ;-)

-- 
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |
\................... Microsoft MVP ......................../
Received on Fri Jan 27 12:35:08 2006

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 27 Jan 2006 - 12:51:29 MET