Re: laptop z usa i cło

Autor: Paweł Jurewicz <pjurewicz.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 24 Jan 2006 - 15:49:16 MET

gburek <domik@epf_Bez_spamu_.pl> napisał(a):

> jezeli nie odpowiada Ci Polska - zmien po prostu miejsce zamieszkania a tym
> samym panstwo
> przekonasz sie na wlasnej skorze czy gdzies na swiecie "panstwo" jest dojna
> krowa w stosunku do obywateli i mysle ze solidnie sie rozczarujesz

To nie jest zaden argument. Jesli mam brzydki widok z okna to moge sie
wyprowadzic, ale widok przez to nie stanie sie ladny.

> w sprawie przemytu mnie nie przekonales
> jest to zwykle zlodziejstwo i to bardzo podlej kategorii i tlumaczenia
> "panstwo mnie okrada to ja moge okradac panstwo" sa rodem z przedszkola

Nie zrozumiales argumentu. (przeczytaj jeszcze raz, co napisalem) Ja nie
twierdze, ze przemytnik okrada panstwo. Przemytnik nikogo nie okrada, ale sam
nie daje sie okrasc. W tym ukladzie jest moim zdaniem tylko jeden zlodziej.

> to ze ktos przemyca sprzet np. laptopy do Polski nie placac np. VATu sprawia
> iz w budzecie jest mniej kasy a tym samym trudno liczyc na lepsze "panstwo"
> zakladajac iz przemyt to kropla w morzu podobnych procederow trudno sie
> dziwic ogolnemu burdelowi w kraju
> usprawiedliwianie sie - oni kradna to i ja moge jest smieszne i przy takim
> zalozeniu w Polsce i za 200 lat bedzie taki syf jak obecnie

Dyskutujesz z kims innym. Ja nie uwazam wcale, ze panstwo powinno miec duzo
kasy. Powinno miec jej jak najmniej, jak i zakres obowiazkow panstwa powinien
byc jak namniejszy (maks policja, sady, wojsko). Im wiekszy jest obszar w
jakiej dziala wolny rynek, tym wyzsza jest jakosc uslug (wliczajac w to
edukacje i leczenie), tym sa tansze i tym ludzie sa bogatsi (o braku
bezrobocia nie wspominajac). To jest elementarz ekonomiczny.

wrzuc w google "przygody jonatana poczciwego" i przeczytaj.

PJ