Re: Barracuda - co z gwarancją?

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Tue 24 Jan 2006 - 13:12:56 MET

Marek <marografWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote:

> Nie pamietacie ile w owym czasie producent dawał gwarancji na te
> dyski? Bo gwarancja sklepu wynosi 2 lata a wydawało mi sie że dysk
> posiadał 3 letnią gwarancje producenta.

            A nie rok? Bo do czasu B.IV bylo 3 lata, potem rok, potem chyba znowu
3 i w koncu obecnie 5. Tak jak pisano - wpisz numer seryjny a sie dowiesz.

> Co wogóle w takim wypadku zrobić? Zapewne zwrócić się do importera
> tych dysków... tylko kto nim jest?

            Mozesz sobie darowac - na 99% kaza Ci spadac na drzewo - mialem
podobna sytuacje z Barracuda IV ktora przeszla przez warszawski Action.
Sklep w ktorym go kupilem zwinal zialalnosc, a dysk zaczal mi szwankowac -
SeaTools zglasza bledy i zalecenie przygotowania do naprawy. Poprosilem
znajomego z inego skelpu bioracego duzo sprzetu w tej hurtowni
[z czlowiekiem "z ulicy" wcale nie rozmawiaja] by dorzucil do partii swoich
Barracud branych z tego samego oddzialu Action. No i dysk po ~2 tygodniach
wrocil w takim samym stanie z adnotacja ze nie nadano biegu reklamacji bo
zglasza go inny podmiot niz ten, ktory go od nich odebral. Tu mnie krew
zalala - ci @!#!!!@ zarobili na tym dysku [bo to dokladnie ten sam odzial
Action] a teraz umywaja rece od odpowiedzialnosci pod byle pretekstem. Dysk
mial dolaczony wydruk z dokladnego testu SeaTools nakazujacy oddanie do
naprawy wiec nawet go nie musieli testowac - wystarczylo wrzucic do
wspolnego kontenera i odeslac z innymi do producenta - to praktycznie tylko
dla niego koszty gwarancji. W efekcie mam caly czas ten dysk, ktoremu
jednak nie ufam, bo wysylka do producenta biorac pod uwage czas, koszty
przesylki i opakowania jakie w takiej sytuacji wymaga serwis seagate byla
na granicy oplacalnosci. Kij im w oko - w ten sposob tez buduje sie
wizerunek firmy, a Action to nie jedyna hurtownia komputerowa w PL.
Obiecalem sobie od tej przygody ze nie kupie nic wiecej ze stickerem Action
i zdazylem zniechecic do tej firmy kilkunastu znajomych. Jak Kuba Bogu, tak
Bog Kubie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl