Re: programowe chłodzenie Athlona - z pogranicza NTG

Autor: JaromirD <rydberg_at_q2.pl>
Data: Tue 24 Jan 2006 - 00:12:37 MET

zxc wrote:

> u mnie wyglada to tak, ze na procu mam jakis tandetny radiator z
> (podobno) wkladka miedziana - jest to chyba
> http://sklep.proline.pl/shop.php?prodid=SPIRE+FALCONROCK+II (nie wiem
> jak powinno byc, bo juz rozne opinie slyszalem ale u mnie wiatrak dmucha
> na radiator)na ktorym wiatrak kreci sie z predkoscia 2200obr/min, w
> budzie z tylu jest no name ktory wyciaga powietrze z predkoscia
> 2050obr/min,a w zasilce modecom'a ledwo co kreci sie jakis tam
> wiatraczek - o dziwo najcichszy z trojki
> na super zajebistym fx'ie 5200 jest pasywny zalman, bo juz nie moglem
> [...]
No to mam całkiem podobnie:
- na procesorze Arctic Cośtam (1400 rpm)
- z tyłu stary wentylator z zasilacza (ustawiony na 5V - więc mniej niż 2000
rpm)
- na fx 5200 - Pentagram FreeZone (1500-1600 rpm)
- zasilacz ModeCom Feel z automatyczną regulacją obrotów

Tyle że moja płyta to stary Soltek KAV-75 - temperaturę procesora mierzy
czujnikiem umieszczonym w gnieździe POD procesorem.
Wydaje mi się, że powodem wyższej temperatury u mnie jest "zbytnie "
wyciszenie komputera czyli wolnoobracające się wiatraki.

JaromirD

--
Odpowiadając zamień "q" na "o".