Re: dysk w zatoczce 5.25"

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sat 21 Jan 2006 - 22:34:46 MET

Jakub Szułakiewicz <yakhub@gazeta.pl> wrote:

> Ja bym proponował raczej jakąś "chałupniczą" metodę montażu tego dysku.
> Jakiś czas temu na tej grupie był patent na zawieszenie dysku w zatoce
> 5.25 na gumkach "recepturkach"... Jeżeli nie przenosisz komputera - po
> prostu połóż go na dnie obudowy, najlepiej na jakiejś podkładce...

            Nie najlepszy pomysl skoro dysk sie grzeje - koszyk [i sanki jesli
HDD 3,5" jest w miejscu na 5,25"] dzialaja jak radiator. Pytanie bylo nie
o wyciszenie, a o chlodzenie.

Jesli dysk jest cichy [silnik] to do jego chlodzenia pasywnego niezle
sprawda sie umieszczenie go w kieszeni z wcieciem na reke - szczelina.
Przez ten otwor zasysane jest powietrze wyciagane przez zasilacz i ew.
dodatkowy wiatak z tylu obudowy, dysk w kieszeni oplywa wiec zimne
powietrze, ktore jeszcze niczego nie chlodzilo - w ten sposob umieszczone
dyski potrafia byc i kilkanascie stopni chlodniejsze niz przy umieszczeniu
w standardowym koszyku 3,5" na dole/srodku obudowy.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl