Re: Dwie nagrywarki i dysk

Autor: Strażak <krato1_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Sat 21 Jan 2006 - 18:37:26 MET

> IDE 1 master - dysk twardy SAMSUNG SPO812N
> slave - HL-DT-ST GCE-8320B
> IDE 2 master - LITE-ON DVDRW SHM-165

NIe wiem czy to ma jakies znaczenie ale wydaje mi się że tak - chodzi o
podłaczenie kabla do urządzenia - zakładałem że to czy urządzenie będzie
pracowac jako master czy slave decyduje o tym zworka

   _ master
  /

 _|
/ slave

^ wejście IDE

jeśli chodzi o IDE 1 nagrywarka i dysk były skonfigurowane poprawnie zworkami
lecz dysk był podłaczony do "końcówki " przedostatniej a nagrywarka do "
ostatniej " . Zmieniłem podpięcie kabla tzn dysk jest podpięty teraz pod IDE1
na końcówce ostatniej jako master a nagrywark cd-rw przełożyłem na IDE 2 na "
końcówke" przedostatnią slave . jeśli chodzi o dyski (sprawdziłęm na innym
komputerze ) to nie ma to wiekszego znaczenia ( master był podpięty pod
końcówkę slave kabla a dysk slave pod master kabla) jednk jeśli chodzi o
nagrywarki może ma bo problemy zniknęły . Prosze o komentarze w tej sprawie