Re: Nagrywarki na SATA - jak dlugo na popularyzacje ?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 19 Jan 2006 - 00:45:04 MET

"Mikolaj Tutak" dqmis4$jak$1@nemesis.news.tpi.pl

> No na pewno nie bo dysk juz mam sporo czasu, na pewno cos juz wymyslili
> lepszego.

Właśnie rzuciłem okiem i jakoś nie widzę nawet ponad 60 MB/s. :)

> To ZLE, powinno byc jak na moim niezaleznie czy to ATA, SATA, SCSI czy inny
> dysk.

> Maaaaało chyba ze dysk ma 3-4 lata, moze pięć.

Około trzech.

> No ale jakie dyski?

Barracudy. :) 80 GB i 60 GB.

> Nie bardzo bo testy sa przeprowadzane na danych w ilosci >> niz pamiec cache

> No poszukaj sobie sam, google chyba działa? Parametr nazywa sie "sustained
> data rate" i jest podawany najczęściej w przedziale (poczatek-koniec dysku).

> No jest SATA.

A to ciekawe, bo najpierw był PATA:

      "Mikolaj Tutak" dqgn01$dct$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Nawet mój archaiczny (1rok) dysk ma 70MB/s transfeu na poczatku, czyli
> wiecej niż maksymalnie ATA66. Ponadto ATA66 ma tylko teoretycznie
> przepustowość 66MB/s, normalnie dyski uzyskują 45-55MB/s na tym interfejcie.

> ?!!?!!! Co ma fragmentacja do HDTach? To zupełnie nie ten poziom dostępu do
> danych.

To ciekawe, bo u mnie właśnie tak się stało.
Wykonałem całą masę pomiarów przed i po defragmentacji
i w międzyczasie nic innego nie zrobiłem. :)

> Albo Twoje dyski sie gryza, albo masz walniety kabel, albo coś
> innego. Wykres ma być taki jak ten co przesłałem, może zmieniać się skala,
> nachylenie itp. natomiast tendencja przepustowości ma być wlaśnie taka.

Ale jest inna. :) Przed defragmentacją w szczytach było około 23 MB/s.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'