Płyta pod pentium IV - porządna

Autor: Slawek <bez.spam.slawko__at_wp.pl>
Data: Tue 17 Jan 2006 - 09:49:08 MET

Witam,

Zastanawiam się nad zakupem nowej płytki głównej.
Chcę, żeby była porządna, stabilna i rozwojowa.
Wcześniej myślałem nad platformą AMD, ale ostatecznie zdecydowałem się na
Pentium (dawno nie miałem i np. za kilka miesięcy pod AMD wchodzi nowa
podstawka pod procesor, a pod Pentium na razie nie).

Potrzebuję minimum 3xPCI. I nie chcę się już w AGP pchać. O sieci/dźwięku
nawet nie trzeba wspominać. Musi mieć COM+LPT. W ogóle mnie nie obchodzi
SLI. Chodzi mi po głowie Asus P5WD2 Premium. Co o tym sądzicie?
Może warto poczekać, aż pojawi się wersja -E, tzn z chipsetem 975X?
Ale raczej nie będę czekał długo, bo już od roku się przymierzam do
upgrade'u i muli się mi coraz bardziej ;)

Nie chce mi się zmieniać co dwa lata płyty, tylko np. założyłbym sobie
procka dwurdzeniowego i dalej by chodziło.

Aktualny sprzęt wymięka na maszynach wirtualnych, się traci na kilku
aplikacjach odpalonych jednocześnie (ramu mam dość), więc przechodzę na HT
+DDR 2.

Dzięki za wszelkie opinie.

Pozdrawiam
Sławek