Re: kupno monitora (crt,lcd) ?

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Mon 16 Jan 2006 - 16:56:28 MET

> monitor służyć ma do programowania (rozdzielczość powyzej 1024x768,
> wystarczy 1280x960 lub 1280x1024)
> także do grania i może czasem do oglądania filmów.
> czasem zabawa z grafiką, jednakże super kolory mi nie potrzebne.

LCD za 1000-1200 możesz kupić z zastrzeżeniem:
- filmy mogą (nie muszą - sporo zależy tez od twojej tolerancji, mnie w
TN przeszkadza zbyt jasna czerń na filmach i mały konstrast, który
"spłaszcza" obraz) wyglądać słabo
- podświetlenie (szczególnie na 19'') może być tragiczne (da się
zweryfikować w sklepiej)
- kolory mogą już na pierwszy rzut oka być fałszywe (np. różowawa
czerwień), także da się zweryfikować w sklepie, najlepiej porównać z CRT
i zobaczyć jak wygląda sprawa modułu FRC (układu dorabiającego brakujące
kolory) - więcej na mva.pl poczytaj
- nie wymagasz pivota (o tym niżej trochę)

> przeszukałem trochę archiwum,
> i chyba w cenie ok 1000-1200 zeta nie ma żadnego ciekawego LCD ?
> (też ktoś kiedyś pisał że LCD wcale nie są takie super do dłuższej pracy)

Jeśli nie da się go przyciemnić, a pracuje się w półmroku lub w zupełnej
ciemności oraz jeśli ma się uczulenie na światło świetlówek (raczej
bardzo rzadko spotykane). W każdym innym przypadku do długiej pracy
nadają się znacznie lepiej niż CRT (to nie tylko moja opinia). Do
programowania przydaje się także pivot - chociaż tutaj wiele zależy od
środowiska i przyzwyczajenia (np. w Eclipse trzeba zmienić
rozmieszczenie okienek, żeby się to mieściło na obróconym ekranie, ale w
zamian dostaje się podgląda na sporą ilość kodu) - ale użyteczność
pivota w tanich monitorach (czyli takich na matrycy TN) raczej nie
będzie duża (zbyt małe kąty patrzenia mogą - a nawet będą na pewno -
owocować np. tym, że pół ekranu będzie wyszarzone...).