Re: 12 V - 5V = 7V - czy to bezpieczne dla zasilacza?

Autor: Reksio <mislawek_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 15 Jan 2006 - 01:05:24 MET

> Pewny jesteś, ze każde napięcie nie jest oddzielnie stabilizowane? Owszem
> spotkałem się z tym, że zasilacze dawały napięcie 5V, a po obciążeniu tego
> wyjścia "włączały" sie pozostałe napięcia. Nie wiem jak jest teraz, ale
> wydaje mi się, że podobnie :)

Nie w tym rzecz.
Widziales kiedy "prostownik" do akumulatorow samochodowych zrobiony z
zasilacza z kompa? Taki przerobiony zasilacz daje 14,4V. Dokonuje sie tego
(w ogromnym skrocie) zmieniajac napiecie odniesienia +5V na wyzsze. I to
wlasnie mozna zrobic zwierajac +5V i +12V za pomoca zenerki, lub
....uszkodzonym wiatrakiem. Sprawdz sam. Trywialnie proste.

Pozdrrr... Reksio