Re: Połączenie 2 kompów skrętką

Autor: Maciek <maciek_at_nospam.pl>
Data: Sat 14 Jan 2006 - 22:26:52 MET

hokus napisał(a):
> Wszystko wydawało się łatwe i proste, jednak po podłączeniu i
> skonfugurowaniu komputerów zgodnie z waszymi wskazówkami moje komy niestety
> nie widzą siebie nawzajem. Co mogę jeszcze zrobić? Jak znaleźć przyczynę? Co
> do samego kabla, użyłem zakupionego w sklepie.
1. Sprawdź, czy jest fizyczne połączenie - karty sieciowe mają zazwyczaj
diodki, z których jedna powinna być oznaczona jako link. Jeśli się coś
świeci, to masz już jakąś tam pewność, że połączenie jest.
2. Wyłącz firewalle na obu komputerach. Dotyczy to zwłaszcza Windows XP SP2.
3. Ustaw adresy IP takie jak koledzy już podpowiadali, czyli np.
192.168.0.x, gdzie 0<x<255 i na obu komputerach musi być różne, maskę
255.255.255.0.
4. Sprawdź poleceniem ping, czy komputery się widzą.
5. Udostępnij jakieś pliki/drukarki i spróbuj zobaczyć je na drugim
komputerze. Sprawdź, czy masz włączoną opcję udostępniania plików/drukarek.

--
Pozdrawiam
Maciek