Problem z nagrywarką

Autor: Mariusz <spamerze_to_zly_adres__at_com.pl>
Data: Sat 14 Jan 2006 - 12:28:54 MET

Witam

Zestaw Athlon 64 2800
Abit KV7
RAM 512
HDD Samsung 80 GB
HIS Excalibur Radeon 9550 256 MB VIVO
DVD-RW LG 4163B
Windows XP

Jest taki problem.
Przegrałem od znajomego płyty dvd (nagrywałem na płytach EMTEC DVD-R
4,7GB 8x). Prędkość zapisu x4, soft Nero Express.
Po kilku dniach znajomy poprosił mnie o to, bym przegrał mu płyty,
które nagrywałem od niego. Włożyłem swoje nagrane płyty do nagrywarki
i nie są odczytywane. Stacjonarny odtwarzacz dvd odczytuje je bez
problemów.
Wkładam inną nagraną płytę i przy próbie robienia kopii, przy odczycie
płyty (przy zgrywaniu z płyty, na której znajduje się film) wyskakuje
błąd CRC.
Płyty nie są porysowane, zarówno te z filmami jak i czyste.
Wcześniej nagrywałem płyty i nie było tego typu problemów.
Miałem kilka płyt dvd do przegrania i udało mi się zgrać tylko jedną,
przy innych wyskakiwał błąd crc.
P.S. Wcześniej robiłem upgrade biosu z firmware A101 na firmware A104.

Zgrywając dane albo film z dysku twardego na płyty cd czy dvd nie ma
problemów.

Co może być przyczyną takiego zachowania nagrywarki?
Może ktoś spotkał się z czymś takim?

Jedni twierdzą, że złe płyty dvd, inni, że to błąd kontrolera, kolejni
twierdzą, żebym przeinstalował system albo Nero, a ostatnio znajomy
powiedział, że może to być wina firmware'u.

Czy reklamować nagrywarkę?

Dziękuję i pozdrawiam

Mariusz