Zestaw do Photoshopa

Autor: Jarosław Grabek <jarek.grabek_at_gmail.com>
Data: Fri 13 Jan 2006 - 13:52:09 MET

Witajcie,
Bardzo potrzebuję Waszej pomocy.
Będę zmieniał komputer. Będzie mi służył tylko do jednego: pracy w
Photoshopie i programach do obsługi formatu RAW. Pliki są bardzo dużę
(wyjściowy tiff 16bit ma ok. 100mb; po rozłożeniu sięga czasem 1,5gb w
pliku wymiany). Raczej w ogóle nie gram, a jeśli już, to w stare
strategie..

Potrzebuję:
- płytę
- procesor
- pamięć,
- grafikę.
Resztę mam z poprzedniego zestawu. Aha, dysk mam SATA II, ale teraz to już
chyba na każdej płycie montują, prawda?

Prawdę mówiąc nawet nie wiem, na którą platformę się zdecydować.
Czy AMD jest zdecydowanie lepsze od intela w pracach graficznych? Czy może
jest dokładnie odwrotnie?

Kolega podpowiada mi, żebym nie ładował się w procesor 64bit, tylko
popatrzył na procesory dwurdzeniowe (czy jak mam uruchomione dwa duże
programy, to wtedy będzie rzeczywiście szybciej?).

Przeglądałem testy, tabelki i wszelkie artykuły w necie. Różnica jest taka,
że teraz już mniej więcej wiem czego nie rozumiem.. :(

Możecie mi podpowiedzieć czego potrzebuję?
Aha, no i finanse: na płytę z procesorem mogę wydać max 1300zł.
Chciałbym, żeby jakoś zachować proporcję możliwości do ceny i nie wydawać
dodatkowych 500zł na 2% więcej mocy.

Inna sprawa: sporo czytałem na grupie na temat pamięci. Jak sobie zacząłem
to wypisywać, to każdy pisze coś innego. Wiem, że to specyfika newsów, ale
czy może jednak jest jakiś złoty środek?

--
Pozdrawiam wszystkich
Jarek