Re: Płyta nie startuje na PWR_BTN tylko na zwarciu zasilacza

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 12 Jan 2006 - 15:08:04 MET

Benji_Pete napisał(a):

Włącz proszę MIME w czytniku, bo wysyłasz nieprawidłowo
zakodowane wiadomości. Tutaj masz instrukcję:
http://www.grush.one.pl/mime/

> Ktoś tak zręcznie skleił wtyczke od FRONT_USB że po jej włożeniu do płyty i
> odpaleniu ta nie dała znaku życia. Po wyjęciu wtyczki też martwa. Po
> rozebraniu wszystkiego, resetowaniu biosu itd płyta nadal nie startowała.

A na pewno przycisk włącznika jest prawidłowo podłączony?

> Po tym postanowiłem wymusić start zasilacza zwierając PS_ON z masą i o dziwo
> poszło. Po kilku uruchomieniach, włożeniu grafiki, proca, pamięci płyta
> ruszyła i na monitorze pojawiło się to na co czekałem. Po rozwarciu kabelków
> zasilacz się jednak wyłącza.

To normalne. PS_ON jest astabilne i musi być utrzymywane
w stanie zwartym z masą przez cały czas pracy komputera.
Załatwia to układ przerzutnika sterowany włącznikiem ATX
z obudowy.

> Przycisku ATX raczej nikt nie będzie trzymał stale uzywając komputera.

Zdecyduj się, czy zwierałeś przycisk ATX czy PS_ON we
wtyku zasilania ATX?

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |