Re: D-Sub vs. Dvi-d

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 11 Jan 2006 - 09:57:52 MET

"Piter" <jazz_20@wp.pl> wrote in message
news:dq193k$6ci$1@inews.gazeta.pl...

> Użytkownik "Skylla" <skylla1@op.pl> napisał w wiadomości

> A moglbys wyjasnic dlaczego DVI mniej smuzy?

Ogolnie pomijajac problemy amplitudy sygnalu (wraz ze wzrostem pasma spada
efektywna rozdzielczosc przetwornika i to zarowna DA w karcie graficznej -
tlumienie wynikajace z funkcji sinx/x, jak i przetwornika AD w monitorze -
taki przetwornik ma skonczone pasmo i zachowuje sie jak wzmacniacz) to
potezne problem pojawiaja sie z jednoznacznym i poprawnym okresleniem fazy
probkowania - przetwornik AD musi probkowac sygnal koherentnie - tak by
probka ktora pobiera trafiala dokladnie w punkt wyprodukowany przez karte
graficzna na wyjsciu analogowym - jesli trafi miedzy probki (bo zegar
probkujacy jest w innej fazie albo innej czestotliwosci i co z tym zwiazane
w rowniez innej fazie to pobiera wartosc probki z obszaru miedzy punktami...
skutkuje to pogorszeniem czystosci widmowej, wzrostem znieksztalcen (nie
geometrycznych rzecz jasna) )
Nalezy przyjac prosta zasade wyswietlacz LCD, plazmowy to wyswietlacz typu
cyfrowego, nalezy za wszelka cene dazyc do utrzymania cyfrowego charakteru
sygnalu na drodze od cyfrowego zrodla do cyfrowego odbiornika (LCD).