Re: Gupi SMART

Autor: Lopez <rtlopezREMOVE_at_gazeta.pl>
Data: Wed 11 Jan 2006 - 07:47:00 MET

Użytkownik "Michal Bien" napisał w wiadomości ...

> Hmmm - a nie zastanowilo Cie ze to nie moze byc tak bez sensu wziete
> z Ksiezyca i trzeba zastanowic sie dalej - slyszales wogole o notacji
> szesnastkowej?

> To jest 60262 ale 60262h (!!!) - rejestry SMART stosuja zapis
> heksadecymalny czyli:

I tu sie mylisz, paramtery SMART przechowywane sa w jakims malym
eepromie na dysku, i znajduja sie tam a w postaci binarnej. To juz od
programu zalezy jak Ci je poda. Gdyby to byla wartosc szesnastkowa
to program powinien to zaznaczyc dodajac suffix 'h' albo prefix '0x'

> 60262h = 393826 (dec) /60 (bo w minutach u Maxtora) /24 = 273,49 pelnych
> dob roboczych dysku - co w przypadku malo/srednio uzywanego dysku w
> desktopie przy niecalych 3 latach uzywania jest jak najbardziej realne.
> U mnie w desktopie np: ~3,5 letnia Bareacuda IV ma 610 dob roboczych, a
> Samsung SP1214N ktoremu za 3 tygodnie stuknie rok pracy desktopowej ma
> 123,7 dob pracy.

> I jest - tylko niektorzy producenci licza go w godzinach (np: Segate)
> a niektorzy w minutach (mp: Samsung, Maxtor).

Moj nowy samsung ma zaledwie 5 dni wartos tam podana (34) wydaje sie
byc sensowna. W przypadku w/w maxtora spodziewalem sie wartosci
okolo 10000 co odpowiada ~400 dobom (srednio 8-10 h/d).

--
Pozdrawaiam
Lopez