Re: wybor taniego LCD

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Tue 10 Jan 2006 - 14:11:28 MET

> jako ze moj monitor CRT(iiyama na dm2) konczy zywot, czeka mnie zakup
> nowego monitora.. chcialbym kupic sobie LCD 17", przy czym zalezy mi na jak
> najnizszej cenie(do ok. 1k)

Kup CRT.

> Zastosowania to glownie www+openoffice+klepanie kodu+czytanie itp biurowe
> rzeczy, od czasu do czasu gram w gry(TASpring - polecam :-)), filmow
> praktycznie nie ogladam, grafikiem nie jestem. Jasne jest ze za taka cene
> wybor jest ograniczony i raczej zostaje TN ale on do takich zastosowan jest
> chyba w sam raz.

W takim razie kup dowolny LCD TN, przy czym przed zakupem sprawdź:
- równomierność podświetlenia (z tym jest czasem TRAGICZNIE nawet w
drogich modelach, jak nie chcesz żeby twój pulpit wyglądał jak wzburzone
morze, to dokładnie obejrzyj podświetlenie - najlepiej na ciemnoszarym
jednolitym tle)
- jak reprodukowane są kolory - na mva.pl są programy pokazujące
gradienty, porównaj na kilku monitorach i wybierz ten, który wyświetla
kolory twoim zdaniem najlepiej (patrz też na ich ilość! tanie TN mogą
nawet mikrowzorkami nie nadrabiać strat w kolorach)
- regulacja - czy nie wali po oczach (a będzie prawie na pewno), czy
przy regulacji nie robią się gradienty z paskami
- uszkodzone subpiksele - wiadomo, ale to już sprawa losowa czy będziesz
mieć, czy nie

> Zalezy mi na niezawodnosci i dobrych warunkach gwarancji(jak to jest u
> poszczegolnych producentow? co z gwarancja 0 bad pixels? jak to dziala)

To nie przeznaczaj 1000 zł, tylko 2000zł albo kup CRT. Gwarancja 0 bad
pixel masz tylko w Philipsie (i chyba nie na wszystkie modele) oraz w LG
do 30 dni musi się pojawić uszkodzony piksel (przy czym wymiana modelu
na nowy trwa też 30 dni) oraz oczywiście w EIZO i monitorach z wyższej
pułki.
Niezawodne LCD raczej będzie, dopóki nie padną lampy (minimum 20tyś.,
zapewne ok. 30 tyś. godzin, a nawet więcej - przelicz sobie na swoje
użytkowanie).

> Moze ktos cos polecic? Tylko prosze bez komentarzy w stylu lepiej za tak
> smieszne pieniadze lepiej kup sobie CRT :)

Za późno napisałeś :P.

> widzialem jak wyglada obraz na
> najtanszej belinei 19" i mnie zadowaala.

A jaka to była? Bo jeśli coś na MVA, to nie ta klasa :).
Ale widziałem np. Belineę 101725 na TN i miała znacznie lepsze kolory
niż Samsung 710N też na TN (czy jakoś tak) - w moim odczuciu, chociaż
Belinee na TN mają często statyczne mikrowzorki - co może być np. na
zdjęciach widoczne jako siateczka. Najlepiej porównać w jakimś programie
testowym z mva.pl.

> co myslicie o Benq Hyundai Samsungach i LG? Jakies doswiadczenia?

Chyba wielkich różnic nie będzie w tych granicach cenowych. LG ma ponoć
fatalny serwis, ale za to 30 dni gwarancji na uszkodzone subpiksele.