Re: Twardziej z wibratorem

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Tue 10 Jan 2006 - 13:10:59 MET

latet w wiadomości <news:dpsc56$ej8$1@inews.gazeta.pl> napisał/a:

> No wlasnie, to jest to o co mi chodziło. On jest cichy sam w sobie,
> i jesli wisi w powietrzu na gumowych nitkach to nic nie slychac :-)
> Po prostu sprawę wibracji się przyjęło pomijać, a potem człowiek
> kupuje i płacze.

Tak to jest, jak "człowiek" słucha opinii kretynów, którzy twierdzą, że
sprzęt samsunga albo lg jest dobry :p.

Też kiedyś tak "posłuchałem", że seagate barracuda 40GB jest cicha, efekt -
taki jak opisujesz. Miałem je w sumie 3: pierwszą wymienili mi od ręki bo
akurat właściciel sklepu był w serwisie i miał taki humor; 2 padła po
miesiącu, 3 jeszcze szybciej. Wymienili mi na maxtora i działa od dziś. Btw.
ten maxtor znacznie mniej wibruje niż seagate'y, w efekcie końcowym jest
cichszy od nich, choć sam w sobie głośniejszy. Nie miałem nic do gadania,
jak mi to wymieniali, więc wcisnęli mi maxtora nie-"diamonda", a i tak jest
o niebo lepiej. Mam jeszcze 2 maxtory diamondy, jeden to stary 40GB 5400rpm
- no tego to już troszkę zaczęło być słychać, i pojawiły się nieznaczne
jakby wibracje, bo za nowości to szklankę z wodą mogłeś na nim postawić, i
nie byłoby fal (w ogóle to kiedyś bezkonkurencyjne pod tym względem były
fuji, 0 drgań i absolutna cisza pracy), drugi to 120GB 7200rpm - ten od
nowości leciutko wibrował (ale w normie) i pracował nieco głośniej niż ten
5400rpm, ale jest znacznie szybszy, siedzi w kieszeni dla dysków i jego
drgania nie przenoszą się na obudowę, w sumie głośność pracy zadowalająca, a
sprzęt w bardzo cichym mieszkaniu, wyciszony dość przyzwoicie.

Ale ponoć maxtora już nie ma, seagate o to zadbał. Tak to jest, jak nie
sposób dorównać jakością konkurencji, to się ją wykupuje (patrz nvidia i
3dfx lub creative i aureal vortex swego czasu).

--
Pozdrawiam,
  Gargamel