Re: Uruchamianie kompa o wskazanej godzinie

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Mon 09 Jan 2006 - 18:33:17 MET

> Od dobrych 7 lat komputery mają RTC z "budzikiem", który potrafi
> włączyć komputer o zadanej porze.

Tak, tylko trzeba ten RTC nastawić. I tu pojawiają się schody.

> Tak samo, jak można ustawić ręcznie "budzenie" w ustawieniach BIOS,
> tak i robi to program poprzez użycie odpowiednich funkcji

Jak widać, na moim przykładzie, niezbyt chętnie. AFAIR do gadania z CMOS-em
z poziomu systemu operacyjnego używało się odpowiednich portów i w tym wątku
pojawiły się wątpliwości, czy NT-kowy HAL na to pozwoli.

> Korzystam z tego od dość dawna i nie przypuszczałem, że ta funkcja nie
> jest powszechnie znana.

Użyłeś sformułowania "używam tunera TV Leadtek, który budzi sobie komputer".
IMHO karta pytająca płytę główną "która godzina?" nie mieści się w pojęciu
"wyłączony komputer".

JoteR

PS. A w takich Macintoshach tablica kontrolna m. in. włączająca komputer
była już częścią Systemu 7, czyli kilkanaście lat temu.