Re: Uruchamianie kompa o wskazanej godzinie

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Mon 09 Jan 2006 - 09:27:23 MET

JoteR wrote:

> Co robi? Działa na wyłączonym PeCecie? Nie znam się na komputerach, ale
> IMHO jedyną możliwością, aby włączyć komputer via karta TV, to
> ustawienie w BIOS-ie funkcji włączenia komputera w odpowiedzi na
> aktywność na określonej linii IRQ. Tylko kto to ma ustawić, chyba nie
> program? W dodatku taka karta TV musiałaby mieć własny RTC, czy jak?

Oczywiście że nie jedyna. Od dobrych 7 lat komputery mają RTC z
"budzikiem", który potrafi włączyć komputer o zadanej porze. Tak samo,
jak można ustawić ręcznie "budzenie" w ustawieniach BIOS, tak i robi to
program poprzez użycie odpowiednich funkcji z okolic zarządzania energią.
Korzystam z tego od dość dawna i nie przypuszczałem, że ta funkcja nie
jest powszechnie znana.