Re: scsi poraz drugi

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 08 Jan 2006 - 17:19:39 MET

> oczywiscie ze sie daje wejsc do biosu kontrolera

Oczywiście, że nie ;-) Możesz wejść tylko do setupu kontrolera i sprawdzić,
jaki obszar pamięci okupuje jego BIOS. BTW: jaki to adres?

> jak w biosie scsi ustawawie boot( jakikoleiek) i którys z dsków ma lun0,
> to w biose comapqa znika opcja bootowanie z hdd. jest tylko A lub cdrom.

No i co się wtedy dzieje? Dostajesz tę ramkę "TEKRAM DC-390 PCI-SCSI
Controller" + wersja i data BIOS-u, a pod nią "Installed at IOPORT = xxxxh,
IRQ =xx - Level triggered BIOS ROM mapped at xxxxh"? Wylicza Ci pod tym
urządzenia np: "ID-LUN:0-0 IBM DPTS-15MZ1001905HQ30 Fixed disk xxxMB"? Jest
przy Twoim dysku startowym ta formułka "Fixed disk"? Czy pod tym wszystkim
pojawia się komunikat "SCSI BIOS installed !"?

> tak jak pisałem, zrobiłem dyskietke startową , do scsi

Co Ci da dyskietka startowa, przecież masz zamiar wystartować z dysku SCSI,
BIOS kontrolera ma Ci sprzedać ten dysk jako "fixed disk", który MUSI być
widoczny dla fdiska _bez_żadnych_sterowników_. Dopóki nie doprowadzisz do
takiej sytuacji, wachlowanie sekwencjami startowymi nic nie da. Dyskietka z
gołym DOS-em + fdisk.exe i format.com wystarczy.

JoteR