Prime95 - na ile wiarygodny ? Jeden fakt...

Autor: VVV <V_at_v.V>
Data: Sat 07 Jan 2006 - 18:35:42 MET

Witam

Na mojej najnowszej konfiguracji planowałem sprawdzić stabilność.
Pod windows 2000 puściłem Prime95. Wywalił się szybko, że jest
niezgodność wyników. Śmieszne - przez dwa lata używam tego komputera i
każdy problem, który się pojawił był jednoznacznie z winą
oprogramowania. Nigdy BSOD, nigdy jakichś wariactw systemu, a potrafiłem
  liczyć po dobrych pare godzin zadania optymalizacyjne w programie
matematycznym, zajmując tym zadaniem po kilkaset mega pamięci.
Normalnie bym olał temat, ale konfiguracja była troszke nietypowa, bo
chciałem pamięć obsługiwać dwukanałowo, ale chiałem pamięci dużo, w
instrukcji płyty w chwili zakupu nie było stosownej informacji, więc
kupiłem 3x 512-400-CL3 Kingstona. Dopiero po czasie zakupu pojawiła się
nowa wersja na stronie asusa, że na oba kontrolery musi przypadać taka
sama pojemność pamięci. Na płycie A7N8X-Deluxe bios losowo mówi o
nieudanym teście pamięci. Po wyłączeniu graficznego obrazka startowego
mam tekstowy ekran BIOSu na którym pisze, że dual-chanell chodzi.
Niedawno coś tam czytałem o kryptografii i przypomniałem sobie Prime95 z
obliczeniami Mersena. Ściągnąłem jego wersję dla linuksa (teraz tego
systemu używam) i całą dobe chodził bez najmniejszego problemu ze
zbieżnością obliczeń - ustawienia są te same w BIOS od zawsze, więc to
nei problem zmiany taktowania itp. Pamięć jest ustawiona na tryb
Agresive, na windows nawet z Normal się krzaczyło.
Jądro systemu kompilowane z opytmalizacją dla K&, w moim mniemaniu
bardziej podatne na usterki niż jądro optymalizowane na 686, czy 386.
Podzespoły komputera wciąż te same.
Jak to wytłumaczyć?

Pozdrawiam