Re: Oszczędność energii elektrycznej

Autor: Pawel <pawelral_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 07 Jan 2006 - 17:04:08 MET

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości
news:dpom82$ii0$2@nemesis.news.tpi.pl...

> Jeszcz e sobbie policz ile to dokladnie kosztuje.
>
> Jezeli komputer pobiera z sieci 200W, to przez caly rok trzymajac go
> wlaczonego przez 8h dziennie zuzyjesz 584 kWh.
> liczac 30gr/kWh bedzie to kosztowac 175zl rocznie.
>.

kilowatogodzina- jest droższa- licząc dodatkowe opłaty które są na
rachunku.
Do tego raczej w komputerach jest dokąódnie odwrotine Czym starszy sprzet
kupujesz- tym jest tańszy i tym mniej pobiera energii. Wiec to żadna
inwestycja- Raczej ważne jest dobrać komputer do potrzeb bo p4 z dobra
grafiką, do pisania tekstu- naprawde jest zbedne...

Z ważniejszych rzeczy to polecam wyłączanie listwy zasilającej i ewentualnych
innych urzadzeń stand-by - do tego zamiana monitora na LCD. Ustawienie
wyłaczanie monitora wczesniej niż 30 minut przy nie uzywaniu, i ewentualnie
dysków twardych, jeżeli przerwy w używaniu są duże,