Re: Oszczędność energii elektrycznej

Autor: Tomasz Pyra <hellfire_at_spam.spam.spam>
Data: Sat 07 Jan 2006 - 16:19:32 MET

artur napisał(a):
> Nie wiem czy ta grupa, jezeli jednak nie, to z gory przepraszam.
> Chcialbym zapytac o zuzycie energii elektrycznej wobec uzywalnosci
> komputera. Poniewaz pobieznie slyszalem, ze komputer z monitorem tak
> naprawde duzo zuzywa energii....jezeli tak, to czy sa mozliwosci na
> zredukowanie zuzycia energii i jakie to sa mozliwosci?
> Z gory dzieki za sugestie.

Jeszcz e sobbie policz ile to dokladnie kosztuje.

Jezeli komputer pobiera z sieci 200W, to przez caly rok trzymajac go
wlaczonego przez 8h dziennie zuzyjesz 584 kWh.
liczac 30gr/kWh bedzie to kosztowac 175zl rocznie.

Wiec gdybys mial wydac np. 200zl po to zeby ogrniczyc zuzycie pradu
nawet o 1/3, to sie jeszcze dobrze zastanow czy warto.