Re: NTFS - wilkosc sektora

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 06 Jan 2006 - 20:12:25 MET

"latet" <latet@latet.pl> wrote in message
news:dplngk$kvc$1@inews.gazeta.pl...

> No wiem, ale nie bardzo rozumiem dlaczego moj podzial w tym
> swietle jest bezsensowny? Ta pierwsza, mniejsza (systemowa)
> partycja jest przeciez blizej srodka.
> Kurde, a moze odwrotnie?????
> Ale chyba Ty coś mylisz - przeciez prędkosc kątowa jest stała,
> wiec przy krawędzi liniowa jest większa.

Tak ale w HDD 0 track lezy najdalej od srodka... (w CD 0 lezy blizej srodka
bo silnik w miare odczytu zmniejsza obroty utrzymujac w przyblizeniu stala
predkosc liniowa - tak to wymyslono w czasach CD Audio...)

> Obecnie mam 15 GB na system i niestety nie mieisci mi sie nic.
> Ale u mnie system = system + programy instalowalne.
> Poza tym chcę dać trochę "luzu", aby fragmentacja plików byla
> mniejsza, a defragmentacja szybsza.

Kurcze a ja zawsze mam 8191MB partycje systemowa i w tej chwili mam jakies
6GB wolnego...

> Zasadniczo to niecierpię zbyt wielu partycji. Dawniej tak rozdrabnialem
> i potem klnąłem, jak mi się miejsce kończyło, bo troche było tu,
> trochę tam. Najchętniej bym w ogóle nie dzielił.
> Dziele tylko dlatego, ze czasem jendak trzeba partycję systemową
> zdefragmentować, a nie chce aby ten proces zajął 3 doby.

Im czesciej dfragmentujesz tym krocej to trwa... - jesli bedziesz to robil
codziennie to nie potrwa nawet minuty - wrzuc do schedulera albo odpalaj na
szybklo z reki - chwila i bedzie po.