Re: [rozmyslania] Wyzszosc SATA nad PATA

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Fri 06 Jan 2006 - 17:11:47 MET

> Mam nadzieję, że nie omiszkasz się tu z nami wynikami podzielić? ;-)

Nie omieszkam, juz zacznę:

Wg HDTach, odczyt z SAMSUNG-a SATA 250 GB
podłaczonego poprzez zewn. kieszeń USB wygląda tak:

Max: 17,6 MB/s
Min: 12,0 MB/s
Avr: 16,3 MB/s
burst: 19,7 MB/s
seek: 14,7 ms
CPU: 18,8%.

Prędkość zapisu testowałem tylko "na oko" - patrząc co wskazuje
Total Commander podczas kopiowania duzych plików na ten dysk
(wahało się to od 13 do 19 MB/s)
a takze ze stoperem w reku - kopiując pare duzych plikow:
wyszło mi ok. 14 MB/s.

To sie wydaje niewiele, ale bylem nieco zdziwiony jak to
porównałem patrząc w Total Commanderze, ile wynosi predkosc
kopiowania (czyli zapisu) z Barracudy APATA 120 GB na podobną 80 GB.
Prędkość wahała się od 16 do 25 MB/s. Więc nie tak wiele szybciej
niż na Samsunga przez USB.

Jednak ewidentnie wąskim gardłem jest tu USB2, choc osiągi
są grubo poniżej teoretycznego 480 Mbit/s.

Oczywiscie predkosci odczytu mierzone przez HDTach sa duzo wyzsze
dla tych dyskow PATA podłączonych normalnie:
Max: >60 MB/s
Min: róznie, czasem spada nawet do 10 MB/s
Avr: zwykle ok. 45 MB/s.

Nie mogę się doczekać co HDTach pokaze dla dysku SATA
podłączonego jako SATA i czy bedzie roznica zalezna
od podłączenia bezp. lub w kieszeni zewn.

Mam nadzieje, ze odczyt temp. dysku SATA nie działa tylko
i wylacznie z powodu podłączenia przez USB.

Pozdrawiam,

latet