Re: jak zabezpieczyc (haslem?) proste pliki?

Autor: Wojtek <nick0000_at_gazeta.pl>
Data: Thu 05 Jan 2006 - 20:59:14 MET

> Wojtek:

> drugie

> założę nowe konto i co? tworzę plik tekstowy w wordpadzie lub notatniku. czy
> z konta ogólnego nikt już w tym momencie nie może otworzyć mojego pliku doc?
>
> bo nie bardzo widzę/rozumiem co da nowe konto - chcę zabezpieczyć jakiś
> nieduży pojedynczy plik przed ciekawskimi.

1. Rozumiem, że to co określasz jako konto główne to konto z prawami
administratora. Dzieci przy komputerze jako administratorzy ;-) ?
2. Załóż swoje własne prywatne konto, jeżeli to Ty chcesz mieć kontrolę
nad komputerem to nadaj temu kontu uprawnienia administratcyjne.
Na czymś co określasz jako konto główne a z którego korzystają inni
zmień na użytkowników/użytkowników zaawansowanych. Wtedy Ci którzy tam
się zalogują nie będą mogli zaglądać do Twoich dokumentów.
3. Oczywiście inni nie powinni znać hasła ani do Twojego konta ani
hasła Administratora. Jeżeli nie masz hasła na koncie Administratora to
je załóż.
4. Oczywiście nie zabezpieczysz tak plików przed bardzo wścibskimi.
Mogą choćby wyjąć dysk i podpiąć do innego komputera i obejrzeć sobie
co chcą.

5. Jeżeli Ciebie to nie przekonuje i preferujesz szyfrowanie, to
zamiast zipować itp. użyj czegoś w tym stylu:
http://www.topdownloads.net/software/view.php?id=11463
Zakładasz foder, w nim to co "poufne", zakładasz hasło na cały folder i
koniec. Ten zdaje się do 4 folderów jest darmowy. Inne możesz sobie
"wygooglać" . Rozwiązanie szybkie i proste.

Pozdr.
Wojtek