Re: ASUS TUSL2C i 512MB SDR OEM widzi po³ow

Autor: Slawicki <slawicki_at_op.pl>
Data: Thu 05 Jan 2006 - 18:19:20 MET

> Mam P³ytê ASUS TUSL2C wersja bez wpudowanej d¼wiêkówki i kupi³em now± co
> prawda oem pamiêæ 512MB SDR pc133 i ASUS widzi mi tylko po³owê czy jest na
> to jaki¶ sposób czy nic siê nie da z tym zrobiæ. Aktualizacja biosu do tej
> p³yty ze strony ASUSA jest bardzo stara i nie daje rezultatu
Miel±, miej± w±tki i nic nie stawierdzili :-)

P³yta jest na chipsecie i440BX lub nastêpcy i815, prawda ?

No i dlatego bêdzie widzieæ nowe modu³y SDR w po³owie. Jest to ograniczenia
chipsetu w sterowaniu dostêpem do pamiêci: jedna kolumna a nie dwie * x
wierszy.... Nowe pamiêci maj± scalaki po 32MB lub wiêksze. Musisz mieæ takie
modu³y SDR, których pojemno¶æ podzielonma przez ilo¶æ scalaczków (de du¿e
stonogi :-) tych ma³ych nie licz :-) ) na module da Ci 16MB lub mniej. Ot
ca³a filozofia. Dajê gwarancjê ¿e tak skonstruowany modu³ zobaczy w ca³o¶ci.
A takowe modu³y by³y tylko do 256MB (dwustronne). By³y modu³y 512MB
dwustronne ale ze wzglêdu na gêsto¶æ upakowania ko¶ci pada³y jak muchy i
by³y biednie wykonane.

/S³awicki