Re: problem z konfiguracja napedu scsi

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Tue 03 Jan 2006 - 10:47:10 MET

> Streamer podlaczylem do drugiej tasmy na koncu ktorej znajduje sie jakis
> uklad (czy to terminator?)

Takie czarne? U mnie też to wisi i jest to terminator, czyli trzeba ten
streamer rozterminować.

> Do pierwszej tasmy podpiete sa dwa dyski.

Pewnie ten kontroler jest dwukanałowy, te dwa dyski nie powinny mieć żadnego
wpływu na urządzenia wiszące na drugiej taśmie.

> Jakby jeszcze jakies sugestie to bede wdzieczny.

Sprawdź jeszcze terminację kontrolera, pewnie jest ustawiana z poziomu jego
BIOS-u, ale skoro do tej pory działał tam inny streamer, to powinno być OK.
Zobacz też, czy dla tego numeru SCSI ID, który ustawiłeś w streamerze nie
jest wyłączona opcja Send Start Unit Command oraz Include in BIOS Scan
(chociaż AFAIR ta druga opcja nie ma wpływu na znajdowanie urządzeń). Często
jest to wyłączane dla nieużywanych numerów SCSI, aby przyspieszyć
przeszukiwanie szyny przy inicjalizacji.

JoteR