Re: Strasznie wolny zapis na nagrywarce dvd

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sat 31 Dec 2005 - 19:40:25 MET

JFK <skrzynkanaSPAM@gmail.com> wrote:

> Co ty prawisz czlowieku?
> Wiesz co to DMA?

            Ja wiem - chyba w przeciwienstwie do Ciebie.
Transfery w trybach DMA to nie jest jakies magiczne zaklecie powodujace
ze transfer ustala sie na maksymalnym poziomie danego trybu DMA
przekraczajac rzeczywisty transfer z nosnika. A dyski z czasow PII333
czesto mialy transfer na poziomie 3-4 MB/s i 128-256 kb bufor.
I to jest problemem w tym przypadku a nie ustawienie DMA czy PIO.
Zreszta PIO tez daje te max 16,6 MB/s - w przypadku nagrwania z predkoscia
x48 w PIO gdyby dysk byl wystarczajaco szybki powinien zapewnic odpowiedni
przeplyw danych przy obciazeniu 30-50% PII333 - w koncu to mniej niz polowa
jego przepustowosci.

> Nagrywalem x52 na pII400 bez zadnych problemow z niedopelnieniem
> bufora. Plytka wychodzila po przepisowym czasie. Malo tego kopiowanie
> miedzy dyskami ktore zmuszalo do duzo szybszego przesylania danych tez
> nie powodowalo zadyszki procesora.

            Miales stosunkowo szbki jak do tej maszynki dysk - tylko tyle i az
tyle. Ale to nie pomoze w zaden sposob roziwazac problem pytajacego przy
jego sprzecie.

> Dysk i cdrw chodzily jako ata33 ale to nic nie zmienia bo to i tak
> maksymalny transfer na poziomie 30 mega a nie 7 wiec problemu tu nie
> ma.

            Tu akurat nie, ale przy tych starych koputerach problemem czesto jest
CPU - np: transfery na glupim fast ethernecie potrafi blokowac wlasnie CPU
- sieciowka juz przy ~6-7 MB/s obciaza go na 99-100% i to ze dysk wyciaga
ponad 30 mb/s nie ma juz znaczenia.

> Do autora watku: przelacz dysk i nagrywarke na osobne tasmy.
> Sprawdz jakie masz uzycie procka w czasie nagrywania jak wiecej niz
> 10% to wlacz dma dla obu napedow (zarowno dysk jak i wypalarka) i nie
> ma zmiluj musi leciec x48

            Tak - to automagicznie przyspieszy transfer z nosnika [dysku].
Gratuluje zrozumienia problemu :>

> A tak nawiasem mowiac ktora nagrywarka wymaga(niech bedzie:zaleca) p4?

Czytalem dzis na cdrinfo.com recenzje nowego Plextora PX755 i mnie to
szczerze zaskoczylo, bo producenci zazwyczaj w specyfikacji podaja
wymagania na poziomie PIII 550. A oto obiecany link:

http://cdrinfo.com/Sections/Reviews/Specific.aspx?ArticleId=15879

W tabelce masz wymagania producenta co do srodowiska w jakim nagrywrka
i dolaczone oprogramowanie ma _OPTYMALNIE_ pracowac. Jak sie uprzesz to
bedziesz nagrywal DVDRW na najnizszym dla wspolczesnych nosnikow trybie
x2,4 na szybszych 486 z transferem z dysku na poziomie 3,5 mb/s [czyli
typowy HDD z ~1997 r] - pytanie tylko - jaki jest w tym sens?

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl