Athlon - problemy z pracą na nominalnej częstotliwości

Autor: Bolek <brak_at_wp.pl>
Data: Sat 31 Dec 2005 - 18:14:32 MET

Witajcie.
Mam komputer z procesorem Athlon 2000+ na płycie Asus A7V8X-X.
Pracował on bezawaryjnie przez 2 lata na nominalnych ustawieniach
czyli mnożnik 12.5*133 MHz. Od pewnego dnia odmówił posłuszeństwa
i nie chce już chodzić na FSB=133, ale chodzi bezproblemowo na 100 MHZ.
Po próbie odpalenia na 133 pojawia się z reguły komunikat: "During the
last bootup your system hung for an improper cpu speed settings.
Your system is now working in safe mode...". Raz na kilkadziesiąt
odpaleń udaje się go uruchomić na nominalnej prędkości, chodzi wtedy
stabilnie aż do wyłączenia. Próba odpalenia nawet na 101MHz kończy się
komunikatem jak powyżej. Czy miał ktoś podobny problem lub może się
domyślać z czym to jest związane? Na grupie znalazłem tylko opis
problemu z kondensatorkami, ale one u mnie wyglądają OK. Żadnych
kart PCI nie mam, odpięcie wszystkich napędów nie pomaga.

pozdrawiam i Życzę Szczęśliwego Nowego Roku wszystkim czytelnikom PCP.
Admit