Re: Strasznie wolny zapis na nagrywarce dvd

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sat 31 Dec 2005 - 13:22:35 MET

Depesz <depmarUSUNTO@poczta.onet.pl> wrote:

> Jest sobie nagrywarka dvd LG 4167B podlaczona do kompa z procesorem p2
> 333mhz i 192 MB ramu.
> Nagranie plyty cd z maksymallna predkoscia x48 w NERO zajmuje jej ~10
> minut. Troche to za dlugo trwa ;)

            Ustaw na x72 to bedzie jeszcze szybciej i z lepsza jakoscia ;>

> Probowalem zreszta to
> zmieniac i ustawiac od nowa, ale caly czas nagrywa tak wolno.
> Co moze byc przyczyna takiego powolnego nagrywania plyt?

            A dane do nagrania to pobierane sa zapewne z /dev/random, tak?
W takim starym sprzecie masz pewnie i stary dysk - kilkugigowe mialy po
~3 mb transferu rzeczywistego wiec sie nie dziw ze nie wyrabia sie
nagrywarka zapisujac dane na 7200 kb/s.
            Do takiego starego sprzetu nastaw sie na nagrywanie CDR x16 [i DVDR
x2,4] - bedzie pewnie 2x SZYBCIEJ bez ciaglej aktywacji bufer underrun
protection, a i na jakosci plytki na pewno zyskaja. Szczerze mowiac nie
rozumie - na szybkim sprzecie wypalam plytki CDR x16 i DVDR x4 bo w ten
sposob dluzej poleza, a ktos na takim starociu z magistrala 66 MHz spiesyz
is enie wiadomo po co. Od razu mowie z epamietam jak to dziala, bo jako
serwerek w domu pracuje mi IBM na BX i PII350 - czyli wydajniejszy sprzet -
nie tyle o CPU co o magistrale pamieci i FSB.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl