instalacja Neostrady i router sprzętowy - kilka pytań

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 31 Dec 2005 - 11:54:23 MET

Witam!!!

Wreszcie po pięciu czy sześciu latach używania modemu analogowego i
dwóch lub trzech starań o łącze stałe kończących się porażkami udało mi
się załatwić Neostradę - zestaw instalacyjny leży na stole, ale aktywuję
dopero po nowym roku, żeby mieć cały miesiąc za złotówkę, a nie dwa
ostatnie dni. ;P O ile oczywiście ludzie z TP zdążyli z portem na
centrali...
Mam pytanie o instalację tego modemu USB (Sagem) - mam złe skojarzenia z
niebieską aplikacją dostępową TP z czasów, kiedy używałem pakietów
Internetowych - AFAIR blokowałą możliwość udostępniania połączenia, a
pewnie w przypadku wersji z Neo jest tak samo... Można więc zainstalować
same sterowniki i skonfigurować połączenie normalnie, pod Windowsem?
Kilka osób mówiło mi, że jak najbardziej, ale zmylił mnie napis w
instrukcji dołączonej do zestawu instalacyjnego - wielkimi, czerwonymi
literami jasno napisali, że PRZED podłączeniem modemu do USB należy
zainstalować program z płytki. No więc w końcu jak? Co się może stać,
jeśli najpierw podłaczę modem?
Kolejna kwestia to router sprzętowy - na razie udostępniam połączenie
przez scrossowany kabel na komputer siostry, to było dobre rozwiązanie
na modemie, gdy chciała posiedzieć na GG podczas gdy ja przeglądałem
strony, ale jednak wolałbym nie zostawiac teraz mojego komputera
właczonego na 24h siedem dni w tygodniu, żeby robił za serwer. Dlatego
zastanawiam się nad zakupem jakiegoś sprzętowego routera z modemem ADSL
i switchem sieciowym, w ofercie sklepu Apollo widziałem takie urządzenia
w cenie od 200 złm a nawet mniej. Można coś takiego z czystym sumieniem
kupić? Tzn. robi to co ma robić, tak jak powinno? ;) Słyszałem też, ża
każde takie urządzenie działa jak prosty firewall. Ktoś może się
wypowiedzieć na ten temat?
Aha, jeszcze jedno. Czy ten modem Sagema działa bezkonfliktowo z innym
sprzętem, czy są znane jakieś problemy z innymi urządzeniami?
Aha - jeszcze jedno głupie pytanie... Gniazdko telefoniczne jest piętro
niżej, a więc trzeba było przeciągać kabel, który nie był ciągle wpięty
w modem, a więc w ciągu tych lat trochę się poskręcał, w paru miejscach
był lutowany. Czy to może mieć wpływ na połączenie? Zresztą w ciągu paru
dni i tak mam zamiar go wymienić i jakoś lepiej go poprowadzić do modemu
ADSL. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/