Re: Obraz dysku przez siec - ale czym ??

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 31 Dec 2005 - 05:55:06 MET

"Garibaldi" dp3hol$24me$1@node1.news.atman.pl

> Potrzebuje zrobic obraz kolo 10 - 15 komputerow konkretnie partycji dysku do
> pliku tak by byly skladowane na jednym komputerze w sieci. Proces otworzenia
> mial by polegac na wlozeniu flopka lub wybraniu z menu startowego
> (odpowiednie wpisy w autoexec) odpowieniedj opcji i program by sam polaczyl
> sie z serwerem pobral plik obrazu i podmienil partycje... Jaki program do
> tego polecacie ?

Przepraszam za dociekliwość, ale nie wydaje Ci się, że ciąganie
tego po sieci długo trwa? :) Nie lepiej jednak odżałować trochę
miejsca na dyskach lokalnych i nie ciągnąć po sieci, ale z tego
samego, lokalnego dysku?

Nawet jeśli ;) masz gigabitowopersekundową sieć -- to skopiowanie
gigabajtowej partycji zajmie jednak pół :) minuty. Czyli wszystko
zajmie około 5 do 7 minut. Zakładam jednak, że to sieć na szybkim
Ethernecie, czyli około 5 megabajtów na sekundę i to przy dobrych
układach. :) 10 do 15 komputerów razy owe 5 minut daje godzinę...

Skopiowanie tej partycji z dysków lokalnych zajmie około dwóch,
może trzech minut. (wiem z doświadczenia) Na każdym komputerze
może to się dziać równocześnie, a więc nie mamy mnożenia liczby
komputerów i czasu ciagnięcia... (na cud jednoczesnego posyłania
do wszystkich -- raczej bym nie liczył) :)

A jaki program do samych obrazów? Ja oczywiście polecam Paragon. :)
Natomiast co do obramowania ;) obrazów -- nie wiem, co to za sieć :)
i co ma być na tych końcówkach. :) Jeśli chcesz to ładować pod DOSem
(bo piszesz o autoexec) to może niech się taki komputer zabutuje
z serwera, zamiast z dyskietki? Następnie skopiuje co trzeba
i przeładuje się? :) Tylko czy naprawdę ten autoexec jest
potrzebny? :) Może nieco inaczej? Ale tu chyba powinieneś
napisać, jak sobie tę sieć wyobrażasz. :) Czy to serwer
plus ,,terminale'' (najwyraźniej tak), czy coś na kształt
równoprawnych komputerów (raczej nie -- to wynika z tego,
co piszesz o chęci ściągania obrazka, choć niekoniecznie
wynika...) No i co ma być na tych komputerach (jaki system)
na dyski których chcesz ciągnąć ów obrazek? :) Moim zdaniem
ciągnąć powinien taki system, jaki będzie docelowo na tych
komputerach: Czyli jeśli docelowo na nich ma być WXP, to
i WXP powinno ciągnąć takowe obrazki, po czym się komputer
powinien przeładować po ściągnięciu... :) Niby trochę trudne... ;)

-=-

I jeszcze jedno: Warto ciągać całą partycję? :)
Nie lepszym jest rozwiązaniem ciągnięcie tylko
podejrzanych plików? :) Można każdemu przyporządkować
sumę kon_trolną ;) i w razie potrzeby sprawdzić, po
czym podmienić tylko ten plik, :) nie zaś całość. :)
Dotyczyć to może (w nieco zmodyfikowany sposób) także
bootsektorowych części partycji. :)

I aby było jasne: Jeśli tam ma być Wcośtam -- to z góry
wiadomo, jakie pliki trzeba podmienić na pewno i jakie
sprawdzić na ewentualność podmiany ich zawartości. :)

Samo porównanie sum kontrolnych trwa niedługo i sumy
takowe mogą być przechowywane na dysku lokalnym. :)
Raczej na złośliwość podmieniającą nie tylko same
pliki, ale i ich sumy kontrolne -- liczyć nie można. :)

(; W ogóle w dzisiejszych czasach trudno na cokolwiek
   liczyć, chyba, że na googlach lub innym kalkulatorze. ;)

 http://www.google.pl/search?hl=pl&q=1407.87+%2B++83.62+%2B+178.09+%2B+210.00+&lr=
 http://www.google.pl/search?hl=pl&q=1+year+in+seconds

Ja swego czasu miałem na swoich dwóch dyskach kilkadziesiąt partycji. :)

To autentyczne zrzutki/snapy z moich dysków, ale sprzed jakiegoś czasu:

 http://www.leszekc.w.tkb.pl/sysy/patrycja.png
 http://www.leszekc.w.tkb.pl/sysy/pamela.png

W sumie jest tam ponad pół setki partycji. :)
I zapewniam Cię, że się w tym nie gubiłem.
Większość z tych partycji leży teraz spokojnie na płytach CD i DVD. :)
Czasami wyrywkowo sprawdzam, czy płyty są czytalne. :)

Nie wiem dokładnie ile, ale naprawdę dużo i przeprowadziłem sporo na nich
operacji. Ponadto mam doświadczenia z pracy na sieciach lokalnych -- takich
jak ta Twoja. :) I miałem kilkaset megabajtów instalek różnych partycjonerów. :)
I wybrałem z czystym sercem Paragonowe programy -- są ze swej definicji doskonałe :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'