Re: Polećcie kontroler SATA

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 30 Dec 2005 - 19:53:42 MET

"Eneuel Leszek Ciszewski" dp3tef$s8r$2@flis.man.torun.pl

> -=-
>
> Skoro już jest mowa o takim dzisiejszym systemie -- proponuję rzut oka na QNX. :)
>
> -=-

I aby było jasne, trochę bzdur pisze się o realtimeosach. :)
Na przykład tu:

        QNX jest systemem czasu rzeczywistego, co oznacza, że potrafi bez opóźnienia,
        na bieżąco obsługiwać i przetwarzać informacje, które otrzymuje z klawiatury,
        myszy, czujników, portów szeregowych itd. Najbardziej istotna jest nie jego
         - zazwyczaj bardzo duża - szybkość, ale to, że gwarantuje czas, w jakim
        zostanie wykonane określone zadanie lub zdarzenie zewnętrzne. Ten gwarantowany
        czas obsługi umożliwia tworzenie programów "przewidywalnych", dających pewność
        działania nawet podczas dużego napływu informacji.

Końcówka jest dobra, ale początek ewidentnie zły. :)
Opźnienia są zawsze -- nic nie trwa zero długo. :)
Każdy proces zabiera trochę czasu i twierdzenie, że
w osach :) czasu rzeczywistego odpowiedź przychodzi
bez opóźnienia -- sensu nie ma. :)

Natomiast dobrym określeniem jest 'przychodzi na czas'. :)

Jeśli chcesz wiedzieć, o której odlatuje samolot do Londynu,
albowiem masz tam spędzić ;) najbliższego Sylwestra -- to
odpowiedź, którą otrzymasz dopiero 02 stycznie -- nie ma sensu.

Ale jeśli chcesz wiedzieć, jak podnieść ,,lufę'' patriota,
aby ustrzelić lecącą balistyczną rakietę, którą odpalił
Husajn -- czas, po którym odpowiedź się zdeaktualizuje
jest znacznie krótszy. :)

Końcówka opisu jest dobra:

 'gwarantuje czas, w jakim zostanie wykonane określone zadanie'. :)

Czasami możemy czekać sto lat, czasami nie możemy czekać nawet jednej nanosekundy. :)
I system czasu rzeczywistego, to taki system, który nie przekracza dozwolonego limitu
czasu. :) W skrócie można powiedzieć, że system taki udziela odpowiedzi 'na czas', :)
choć nie jest ogólnie/uniwersalnie wiadome, co to znaczy 'na czas', :) o czym pisałem
wcześniej. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'