Re: Zintegrowane audio AC'97... na co zamienić ?

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Fri 30 Dec 2005 - 14:11:22 MET

> Użytkownik "N." napisał w wiadomości
>
> Rozglądałem się za SB128, ale teraz nie wiem na jakim chipie ma być ta
> karta, ponieważ jest tego troche.
> Czy chip Ensoniq ES1371 jest coś warty? Czy musi
> to byc karta oparta o układ CT .... ?

Daj sobie spokoj z SB128. Jakosc dzwieku jaka oferuje
w porownaniu do ceny jest raczej... no... malo zadowalajaca.

Wspomnianej przez Ciebie wczesniej ForteMedii (FM801 i pochodne)
unikaj jak ognia, bo jeszcze pogorszysz sytuacje. Ten uklad to
w zasadzie tylko codec D-A, a calosc dzwieku liczy procesor.
Do tego dochodzi fatalna dynamika dzwieku, zwlaszcza po
podkreceniu glosnosci na maksimum. A fuj...

Podobnie mozesz odpuscic sobie uklady CMI.

Jesli nie grasz w gierki wykorzystujace EAX'a wez cos na
ukladzie Yamahy YMF-724. Jest to karta 101% zgodna ze
standardem SBPro, oferuje bardzo dobra jakosc MIDI i ogolnie
niezle brzmienie. Koszt na Allegro - okolo 20,-.

> SB Live! też ma wiele odmian. Który model polecacie?

W zasadzie - dowolny. Poza zestawem wejsc/wyjsc roznily sie detalami
tylko. Ostatnio jak na Allegro sprawdzalem kosztowaly okolo 50,-
i na Twoim miejscu zdecydowalbym sie wlasnie na taka karte.
Dobra jakosc dzwieku (z dosc charakterystycznymi dla Creative,
mocno zaznaczonymi niskimi tonami) i kompatybilnosc niemal ze
wszystkim.

Jesli masz wiecej gotowki - szukaj czegos na ukladach:

- Creative Audigy2 (jedynke mozesz pominac, niemal nie rozni sie od Live!)
  tez ze stajni Creative, z tym, ze szukaj pelnej wersji
- CirrusLogic CS-4624 (i inne z rodziny CrystalSound)
- Envy/VIA ICEnseble
- Philips Avenger

Zdrooweczka,
Vituniu.