Re: Składanie komputera

Autor: PSYLO <psylo.wytnijto_at_o2.pl>
Data: Thu 29 Dec 2005 - 11:00:00 MET

Andrzej Kaczmarczyk napisał(a):
> Pomysł jest taki:
> Znaleźć płytę, która obsłuży SATA (IDE pewnie przy okazji też), ale również
> mojego procka (Athlon 1200) i pamięci SDRAM (a najlepiej również DDR).

Nonsens. Musiałbyś kupić starą płytę na Socket A, który jest już w tej
chwili historią. Pamięci SDRAM tym bardziej. Sprzedaj wszystko i wtedy
bierz nowy sprzęt, bo Twój obecny niestety do 'unowocześniania' już nie
jest odpowiedni.

> Co do
> karty graficznej, to myślę, że obsłuży ją każda płyta wydana w ciągu kilku
> ostatnich lat, więc się nie martwię.

AGP w tej chwili też powoli znika. Mimo to możesz jeszcze z powodzeniem
kupić płytę i kartę graficzną w tym standardzie, takie rozwiązanie nadal
króluje w niższej półce cenowej (socket 754).

> Ponieważ kilka "rewolucji" technologicznych (SATA, DDR,...) przesiedziałem
> grzejąc się w ciepełku stałej konfiguracji, to nie wiem: czy taka płyta istnieje?
> Wiem, że nie nowa, nie musi być super wydajna, ani super firmy, dobrze by
> było, żeby nie kosztowała dużo bo ma być przejściowa.

Takie rozwiązanie jest bez sensu. Lepiej wytrzymaj jeszcze chwilę,
przygotuj fundusze, sprzedaj stary sprzęt i kup nową całość.
W wersji budżetowej Sempron na s754 + karta AGP.
Jeśli drożej to Athlon64 s939 (lub Sempron) + karta PCI-Express
(bardziej przyszłościowe rozwiązanie, chociażby ze względu na kartę
graficzną).

--
[  PSYLO | GG:5563748 | psylomałpao2kropkapl  ]
[ Barton 2160MHz | NF7 | 2x256MB | 360-202-DF ]