Składanie komputera

Autor: Andrzej Kaczmarczyk <andrkac_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Thu 29 Dec 2005 - 10:39:25 MET

Sypie mi się dysk. Do tego reszta bebechów komputera jest przestarzała.
Chcę więc go unowocześnić -czytaj: wymienić dysk (dziś: ide), płytę (MSI K7T
turbo), procka (Athlon 1200), pamięć (SDRAM, trzy kości, każda inna) i grafikę
(GEForce 4 MX). Niestety nie mogę sobie pozwoić na kupienie całego sprzętu
naraz, z powodów finanasowych.

I tu problem: dysk się sypie, więc muszę zacząć od niego. Chciałbym, żeby owy
był na SATA, ale płyta MSI K7Tturbo już go nie obsłuży.

Pomysł jest taki:
Znaleźć płytę, która obsłuży SATA (IDE pewnie przy okazji też), ale również
mojego procka (Athlon 1200) i pamięci SDRAM (a najlepiej również DDR). Co do
karty graficznej, to myślę, że obsłuży ją każda płyta wydana w ciągu kilku
ostatnich lat, więc się nie martwię.

Ponieważ kilka "rewolucji" technologicznych (SATA, DDR,...) przesiedziałem
grzejąc się w ciepełku stałej konfiguracji, to nie wiem: czy taka płyta istnieje?
Wiem, że nie nowa, nie musi być super wydajna, ani super firmy, dobrze by
było, żeby nie kosztowała dużo bo ma być przejściowa.