Re: wytrzymala nagrywarka dvd

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Thu 29 Dec 2005 - 01:03:37 MET

JFK <skrzynkanaSPAM@gmail.com> wrote:

> Soft jest mi ogolnie obojetny bo jak juz pisalem uzywane to bedzie pod
> linuxem :)

            Wspomniano o QSuite, a to bardzo wazny dodatek do Benqow. To dla
niego ludzie flashuja Plextory na Benqa a nie odwrotnie. Ale nie wykuczone
ze dziala pod wine. Co prawda odwoluje sie do sprzetu na niskim poziomie,
ale samo API wyglada na dosc proste w pierwszym ogladzie.

> Ale co do odtwarzania na stacjonarnych odtwarzaczach to juz inna para
> kaloszy. Spotkalem sie z opinia kolegi ze zeby dvd bylo czytane na
> stacjonarnym trzeba ja nagrac x4.

            Eee tam trzeba. Najwiecej nagrywam na DVD+RW x4 do jednokorotnego
obejrzenia divxow na stacjonarnym odtwarzaczu - plytki byly nagrywane po
kilkadziesiat raz i poziom PI/PIF leci w kosmos, a stacjonarka pieknie to
czyta. I to zarowno nagrywane na Liteonie jak i Benqu - z Neciem nie jest
tez az tak zle.

> nagrywa na necu. Moim zdaniem to nie siwadczy dobrze o jakosci wypalarki
> bo chcialbym nagrywac porzadnie plyty z pelna predkoscia.

            Raczej nie swiadczy zbyt dobrze o jakosci nosnika. Nosniki x16 raz ze
sa wyraznie drozsze niz x8, a poza tym NA KAZDEJ nagrywarce kocowka jest
troche gorsej jakosci - tego nie przeskoczysz - predkosc obrotowa i czas na
pojedynczy pit/land jest w ostatnich sciezkach zabojcza przy tych
predkosciach. Choc BenQ ze swoim WOPC i Tilt Control i tak wypada tu bardzo
dobrze. Jesli plytki maja dluzej polezec i nie ma byc problemu z ich
odczytem sugeruje porzucic mysl o nagrywaniu x16 i skupic sie na x8
[roznica to tylko ~3 min] lub lepiej x4. JEsli nagrywales plytke ~25 min na
Teacu W54 to spokojnie mozesz poswiecic te 12-15 min na DVD+R x4. W koncu
tych plytek nagrywa sie mniej niz CDR - ze wzgledu na pojemnosc.
Sam kilka lat nagrywalem plytki x8 na Teacu W58 w ~12 min to jakos
nagrywanie x4 DVD+R w ~15 min mi nie przeszkadza. A jednak wykresy PI/PIF,
jitter oraz Trackingi i Focus Error na x4 sa troche lepsze niz na x8, co
nie znaczy ze przy x8 jest zle. Jesli komus sie spieszy spokojnie moze
nagrywac na codzien na DW1640 x8.

> Jak benq sobie z tym poradzi? Trzeb zwalniac czy pali full speed?

            Nie trzeba i pali x16, ale to jest zalecane na nosnikach raczej z
gornej polki. Mi szkoda pieniedzy na takie nosniki. Na codzien pale na
DVD+R kolkowych TDK CMCMAG i MBIPG oraz Benqach DVD+R Daxon AZ2. Z niezlym
skutkiem IMHO a te plytki kosztuja 1,20 - 1,50 zl w detalu.

> Duzo plyt juz wypaliles?

            Ja ~350 DVD+-R[W]. Polowa to DVD+RW do ogladania na stacjonarce,
reszta prznosiny calosci zbiorow CDR[OM] na wygodniejszy i szybszy nosnik.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl