Re: Celeron vs Pentium - szybkość pracy pamięci

Autor: Lopez <rtlopezREMOVE_at_gazeta.pl>
Data: Tue 27 Dec 2005 - 15:04:39 MET

Użytkownik "Tomasz Del" napisał w wiadomości ...
> Dzięki wielkie za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanko - dopiero mi
przyszło
> do głowy.
>
> Chciałbym do tego Celerona wrzucić 512mb RAM, ale ktoś mi powiedział, że
> może spowolnić komputer zamiast przyspieszyć, bo procesor będzie się
zajmował
> obsługą pamięci (podobno dla tych celeronów 512mb to za dużo). Prawda to?

Procesorowi to tita ile ramu musi obslozyc i niezaleznie od tego czy ma
jej 32 czy 512 czas dostepu jest zawsze taki sam bo chipset i tak odwala
brudna robote zwiazana z przelaczaniem bankow i odswierzaniem pamieci.
Jezeli obsadzisz banki pamieciami roznych firm to moga zaczac sie pojawiac
przeklamania, a cala pamiec zwolni do najwolniejszego modulu.
W przypadku dwoch lub trzech identycznych modulow nie powinno byc
problemow, ale dobrze jest zawsze przetestowac konfiguracje memtestem.

--
Pozdrawiam
Lopez