Re: laptop i gry

Autor: ALIEN74 <alien74_at_gazeta.pl>
Data: Mon 26 Dec 2005 - 10:38:21 MET

Krzysiek napisał(a):
> Przymierezam sie do kupna nowego komputera. Ze wzgledu na czeste zmiany
> miejsca zamieszkania mysle ze najlepszy dla mnie byl by laptop bo jest maly,
> w jednym kawalku no i wiadomo... chcialbym go moc wykorzystac rowniez do gier
> takich jak np Far cry albo Half life tylko czy jest to mozliwe? Laptopy
> zazwyczaj maja male zegary procesorow ale te Pentium to nie normalne Pentium
> tylko Pentium M, moze to jest cos mocniejszego niz zwykle Pentium?

Cześć!
Ja mam Acera TM4601;
Jest to Sonoma 1,6 Pentium M
Grafika Radeon X700 z 64 Ram
512MB RAM DDRII zwiększone do 1GB - to baaardzo przyspieszyło gry!!!

to są najważniejsze parametry do gier- i gram sobie ja na tym laptopie w
HL2 i CS 1.6 a ostatnio także w X3:Reunion- ta gra zmusiła mnie do
dołożenia ram-u do 1GB

To jest dość drogi - około 5000 pln model- bo dodatkowo dość mobilny.
Musisz sobie odpowiedzieć przede wszystkim na pytanie;
1. Czy życie na baterii jest ważne?
- i skupić się na modelach wytrzymujących około 4 godzin,
ALBO mobilność ma się ograniczyć do lekkiego pudełka, które waży około
3kg i wszędzie gdzie będziesz go używał będziesz mógł się podpiąć do
prądu- w sumie są przetwornice pozwalające ładować laptopa z gniazda
zapalniczki w aucie itp.

Jeśli mobilność jest ważna to dobry sprzęt będzie kosztował sporo, jeśli
jednak nie jest to najistotniejsze to wydasz parę zł mniej.

Da się pograć na laptopie, ale do pełnego komfortu potrzeba zewnętrznej
klawiatury i myszki, no i przydałby się zewnętrzny monitor. No i
praktycznie tylko na zewnętrznym zasilaniu.

Jakie parametry są potrzebne?;
Procesory mobilne Pentium M powyżej 1,5 są dość szybkie, 1GB ram-u i
najważniejsze!!! karta graficzna tzw. zewnętrzna- niezintegrowana z
platformą Centrino- i z własną pamięcią RAM niewspółdzieloną zgłównym RAM.

Bartek