Re: czy ten laptop to dobry wybór?

Autor: MarkS <szkrabBLEBLE_at_poczta.fm>
Data: Sun 25 Dec 2005 - 23:14:56 MET

> Nowych? Mozesz podac ktore to modele? Bo jak ktos ma pojechana baterie
> to...

Widzisz wytarczy że producent w ramach oszczędności da słabiutki akumulator
co w modelach w okolicach 4k wcale nie jest takie rzadkie.

> Jestem ciekaw jakie obciazenie tego notebooka jest, aby wytrzymal to
> producenckie "powyzej 3h". Poza tym w przypadku konfrontacji AMD i Intela
> do notebookow nalezy wziac jeszcze pod uwage poziom glosnosci, ktory
> wynika bezposrednio z temperatury wydzielanej przez procesor.

Jakoś nie zauważyłem żeby wiatrak w tym Acerze pracował szczególnie często,
a jeśli już to bynajmniej nie jest uciążliwy. Chyba że mówimy o zastosowaniu
kompa do gier (tych nowszych), co przy X700 128MB jest prawdopodobne, tylko
że wtedy raczej nie pracujemy na akumulatorze i wykorzystujemy pełną
wydajność. Przy czymś takim jak najbardziej czas pracy jest znacznie krótszy
i wentylator słyszymy znacznie częściej. Przy typowej pracy te 3h są
uzyskiwane bez jakiegokolwiek problemu tym bardziej że procesor przy
mniejszym obciążeniu sam przestawia się na 800 MHz dzięki czemu jak wiesz (a
może nie ?) zużywa mniej prądu i wydziela mniej ciepła. I żeby nie było
wątpliwości działa przy tym stabilnie i bezproblemowo.

A żeby nie było że jestem jakimś fanatykiem Acera, wiem że obudowy są mniej
trwałe od Toshiby czy HP. Wystarczy poprostu delikatniej obchodzić się z tym
sprzętem i nie płakać nad każdą ryską i nie widzę problemu. Za to jeśli
chodzi o inne aspekty, w Acerach jakos nie znalazłem jeszcze matrycy z bad
pikselami (naprawdę szukałem) a w Toshibie i HP w tańszych modelach jest to
dość częste niestety. I mówię to z pozycji osoby która handluje wszystkimi z
tym marek (i nie tylko). Co do serwisu - Acer-owski niestety do najlepszych
nie należy, ale serwis HP również bezproblemowy nie jest a i w Toshibie
zdarzaja się wpadki.

MarkS