Re: Ktora klawiatura najlepsza?

Autor: 666 <szescszesc66_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 25 Dec 2005 - 11:04:17 MET

Użytkownik "medevacs" <zapytajmnie@to.moze.ci.powi.em> napisał w wiadomości
news:dokned$pme$1@opal.icpnet.pl...
> Pytanie, na ktore na pewno jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskam ale
> chcialbym poznac opinie innych osob. Jaka klawiature do powiedzmy 150zl
> polecacie? Duzo czasu spedzam przed komputerem, duzo pisze na komputerze.
> Spotkalem sie z wieloma bardzo pozytywnymi opiniami nt. Logitech UltraX
> Flat (nie liczac negatywow o scierajacych sie klawiszach) tutaj
> przykladowy opis: http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=8977#
> Zastanawialem sie tez nad klawiatura... od Macintosha, podobno dzialaj na
> PCetach i sa dosc przyjemne w uzytkowaniu. Ma ktos porownanie? Czy lepiej
> [...]
Zgadzam sie z tym ze ultrax jest nietrwala - wprawdzie nie starly mi
sie klawisze (chociaz pisze duzo), to jest inna irytujaca przypadlosc.
Co jakis czas ktorys z klawiszy wypada z mocowania i przestaje dzialac
naciskany pod lekkim katem (np. spacja wciskana z lewej koncowki,
backspace, shift). Trzeba wtedy dociskac mocno zeby wszystko spowrotem
wskoczylo. Dodatkowo zdjecie klawiszy nie jest proste - tzn zdjac nie
ma problemu, ale wlozyc bylo mi bardzo ciezko (nie mozna po prostu
docisnac z gory bo nie zalapuja wszystkie uchwyty), tak wiec ciezko
wyczyscic ta klawiature. Czesc klawiszy poskrzypuje po dluzszym czasie,
ale ogolnie klawiatura jest bardzo cicha (duzy plus za to) i wygodna.
Brakuje regulacji glosnosci w klawiszach multimedialnych (troche glupie,
skoro juz sa). Ogolnie nie przejmowalbym sie scieraniem klawiszy,
chociaz u mnie nie wystapilo na tej klawiaturze (w odroznieniu od
innych). Uzywam ultrax prawie rok. Najwieksza wada jest delikatnosc
i niesolidnosc zaczepow klawiszy (co jakis czas trzeba poprawiac bo
czesciowo wypadaja od samego pisania - a pisze bardzo "lekko").
Laptopowej klawiatury bym nie kupil bo przyzwyczailem sie do pustego
miejsca wokol strzalek i entera, no i nie lubie malych klawiszy.
Klawiatur z mac nie uzywalem, wiec nie porownam.